Polityka prywatności

Strona główna - Polityka prywatności

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.

  1. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników portalu internetowego dostępnego pod adresem strony internetowej https://jjenergygroup.pl/.
  2. Polityka Prywatności określa również zasady stosowania plików cookies.
  3. Administratorem danych osobowych Użytkowników portalu internetowego
    w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych jest JJ Energy Group sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (ul. Staromiejska 6/10D, 40-013 Katowice), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000867741, REGON: 387419093, NIP: 9542819988, zwaną dalej Administratorem.
  4. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z unijnymi i krajowymi przepisami ochrony danych osobowych, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
  5. Kontakt z Administratorem możliwy jest drogą poczty tradycyjnej na adres wskazany w ust. 3, drogą mailową na następujące adres e-mail: biuro@jjenergygroup.pl lub za pomocą jednego z poniższych numerów telefonu (+48) 664 443 501 oraz (+48) 664 443 499.

II. ZASADY I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW.

  1. Administrator pozyskuje informacje o Użytkownikach poprzez gromadzenie logów serwera. Logi są wyłącznie materiałem pomocniczym służącym do administrowania serwerem, w tym do generowania statystyk. Dane te mają charakter zbiorczy i nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi z Portalu. Logi nie są udostępniane podmiotom trzecim.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług udostępnianych za pośrednictwem portalu internetowego.
  3. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników strony internetowej w następujących celach:
    a) zapoznania się i rozpatrzenia zapytania złożonego przez Użytkownika za pomocą komunikatorów udostępnionych przez Administratora (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy);
    b) realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy);
    c) prowadzenia obsługi Użytkownika (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO – wykonanie umowy; prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora);
    d) kontaktu z Użytkownikiem w ramach obsługi klienta (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda na przetwarzanie; w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeżeli po kontakcie dojdzie do zawarcia umowy; w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO – na potrzeby archiwizacji korespondencji).
  4. Administrator przetwarza następujące dane osobowe Użytkowników:
    a) imię i nazwisko;
    b) nazwa firmy,
    c) adres poczty elektronicznej,
    d) numer telefonu,
    e) wysokość opłat uiszczanych za energię elektryczną.
  5. Podanie przez Użytkownika powyższych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości realizacji danej usługi.
  6. Zakres danych osobowych niezbędnych do realizacji konkretnej usługi każdorazowo jest wskazywany na stronie internetowej.
  7. Dane osobowe Użytkowników portalu internetowego są przekazywane podmiotom, z którymi Administrator prowadzi współpracę celem realizacji usług na rzecz Użytkowników.
  8. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres realizacji usług elektronicznych, jak i przez okres przedawnienia roszczeń, okresy wynikające z przepisów prawa podatkowego i innych stosownych regulacji w tym zakresie.

III. ZASADY STOSOWANIA PLIKÓW COOKIES.

  1. Administrator w ramach strony internetowej zbiera informacje zawarte w plikach cookies w celu umożliwienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.
  2. Pliki cookies są to pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane w urządzeniu końcowym Użytkownika odwiedzającego stronę internetową. Pliki cookies pozwalają m.in. na utrzymanie sesji czy zapamiętanie ustawień strony internetowej preferowanych przez Użytkownika.
  3. Administrator w ramach strony internetowej wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
    a) dostosowywania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
    b) prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej oraz badania potrzeb Użytkowników.
  4. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z Administratorem podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
  5. Podmioty wskazane w pkt 4, jako podmioty z państwa trzeciego (Stanów Zjednoczonych), korzystają z odpowiednich mechanizmów zgodności w postaci standardowych klauzul umownych dla zapewnienia standardów ochrony danych osobowych przewidzianych przez RODO.
  6. Za pomocą swojej przeglądarki internetowej Użytkownik może w każdym momencie wyłączyć bądź ograniczyć możliwość zapisywania plików cookies.
  7. Użytkownik może usunąć pliki cookies ręcznie w sposób wskazany na stronie internetowej producenta przeglądarki internetowej, z jakiej korzysta Użytkownik, bądź w menu pomocy tej przeglądarki.
  8. Zablokowanie możliwości przechowywania plików cookies lub zmiany ustawień w zakresie ich gromadzenia mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych narzędzi udostępnianych w ramach strony internetowej.

IV. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW.

  1. Użytkownik ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, w tym do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe, jak również uzyskania kopii tych danych. 
  2. Każdy Użytkownik ma również prawo do żądania sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  3. Użytkownik poprzez zaakceptowanie zaproponowanych przez Administratora oświadczeń zawartych w formularzach może wyrazić zgodę na dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych.
  4. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać udzieloną zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  5. Użytkownik, który chce skorzystać ze swoich uprawnień może w każdej chwili przesłać stosowne żądania w tym zakresie m.in. na adres siedziby Administratora lub na adres e-mail: biuro@jjenergygroup.pl.
  6. Usunięcie bądź ograniczenie przetwarzania danych osobowych Użytkownika może spowodować brak możliwości korzystania z usług świadczonych droga elektroniczną czy innych funkcjonalności portalu internetowego.
  7. Jeżeli Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora narusza przepisy związane z ochroną danych osobowych, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

V. PRAWA I OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA.

  1. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie
    i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia zgodności przetwarzania danych osobowych Użytkowników
    z zasadami ochrony danych osobowych.
  2. Administrator może przekazać, a w uzasadnionych przypadkach również ustawowy obowiązek przekazać, dane osobowe Użytkowników organom władzy publicznej bądź podmiotom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Administrator może powierzać podmiotom zewnętrznym przetwarzanie danych osobowych Użytkowników lub udostępniać te dane wyłącznie za zgodą osób, których dane dotyczą, chyba że przetwarzanie to pozostaje w związku z realizacją umowy i innych usług na rzecz Użytkowników. Podmioty te przetwarzają dane osobowe na podstawie stosownych umów powierzenia wyłącznie w zakresie określonym w przedmiotowych umowach.

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Polityki Prywatności
    w każdym czasie.
  2. Nowe wersje Polityki Prywatności będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.
  3. Wszelkie zmiany Polityki Prywatności będą wskazane na stronie internetowej
    w formie stosownego komunikatu.